Jak si správně zařídit kancelář? Odpovídal Jan Bastař

Chat je uzavřený19.06.2019 13:00

Jan Bastař.

Jak si správně zařídit kancelář? Proč nás stále bolí záda od sezení? Jakou roli hraje akustika, design a funkčnost v interiéru? Jak efektivně využívat pracovní prostor? Na vše, co vás v souvislosti s kancelářskými prostory zajímá, se můžete zeptat Jana Bastaře, specialisty na interiérovou výbavu. Host odpovídá ve středu 19. června ve 13.00.

Jan Bastař je specialista přes interiérovou výbavu kancelářských prostor. V roce 2010 založil společně s Michalem Havrdou společnost cre8, která se profesionálně zabývá zařizováním kanceláří s ohledem na design, funkčnost, ergonomii, akustiku a udržitelný rozvoj. Bohaté zkušenosti nasbíral také jako Head of Sales ve společnosti Ahrend.

Chat

  • Pavel

    Dobrý den,
    konkurence na trhu práce je dnes taková, že se firmy přetahují o každého šikovného jedince. Jakou roli podle vás hraje nebo bude hrát při náboru lidí komfort pracovní prostředí?

  • Host chatu

    Dobrý den, Pavle, podle mého názoru je firemní kultura a prostředí nedílnou součástí nabídky na trhu práce a rozhodně firemní prostředí, vybavení pracoviště a jeho kvalita může oslovit spoustu lidí. V dnešní době, díky situaci na trhu práce, to platí dvojnásob. Firmy si také uvědomují, že kvalita pracovního prostředí zvyšuje efektivitu, motivuje lidi a ovlivňuje jejich chování.

  • Václav

    Dobrý den,
    kolegové chtějí změnit pracovní prostředí a čím dál hlasitěji volají po „living office“. Je něco takového možné i v malé firmě o 15 zaměstnancích a 4 místnostech, které fungují jako kanceláře?
    Děkuji,

  • Host chatu

    Zdravím, Living Office je koncept, který není o velikosti, ale o přístupu a podpoře individualit a celého týmu. Mám v kanceláři pouze 12 kolegů a na tomto principu fungujeme velice příjemně. 15 zaměstnanců je hezký kompaktní tým.

  • Hanka

    Zdravím, pane Bastaři,
    jaká je podle vás budoucnost kanceláří? Budeme se všichni společně potit v jedné velké open-space hale, nebo se postupně vrátíme do menších prostor?

  • Host chatu

    Zdravím, vím, že je pro hodně lidí open space velice negativní slovo, ale pokud je prostor dobře vyřešen s respektem k individuálním potřebám jednotlivých zaměstnanců a týmů, tak může být skvěle funkční a může ve společnosti zvýšit efektivitu a spolupráci. Jsou oddělení a činnosti, při nichž potřebujeme být nerušeni a koncentrováni, ale někdy je naopak třeba interakce a je záhodno spolupráci podpořit. Každý z nás je individualita a potřebuje pro dosažení nejlepších výsledků jiný prostor. Považuji za ideální řešit kanceláře v konceptu Living Office, kde si každý najde ideální pracovní místo, koncentrovanou práci i místo pro spolupráci v týmu.

  • Kuba

    Dobrý den,
    pracuji z domova od stolu cca 9 hodin denně, používám klasickou točící židli, ale cítím, že už to záda nezvládají. Začínají bolet. Jakou židli byste mi doporučil? Zastupujete drahé značky, ale sám si bohužel uvědomuji, že je asi lepší si připlatit a mít záda v pořádku. Díky

  • Host chatu

    Dobrý den, s podobným problémem se na nás obrací spousta lidí a troufám si říci, že díky značce Herman Miller nabízíme v oblasti pracovních židlí to nejlepší co je dnes na trhu. Všechny židle Herman Miller pracují na stejném principu a snižují negativní dopad sezení na lidský organismus. Žádná židle na světě však není zdravá a je třeba doplnit naší aktivitu pohybem – například výškově stavitelným stolem a také ergonomickým ramenem na monitor. V ideálním případě přidat aktivity v průběhu dne a snažit se co nejvíce hýbat mimo pracovnu domu.

  • Ondřej

    Dobrý den,
    zaslechl jsem, že existují nějaké senzory na stolech nebo židlích které mi dokážou říct, kdy mám vstát od stolu, kdy mám změnit polohu těla apod. Můžete mi k tomu říct víc a je to u vás k dostání?

  • Host chatu

    Dobrý den, ano jedná se o systém Live OS, který slouží managementu kvůli datům o využívání pracovních míst, ale také uživatelům, které upozorňuje na změnu pracovní pozice. Dále upozorňuje na to, zda uživatel sedí či nesedí správně. Live OS bude dostupný i v české republice od roku 2020. Nyní prochází homologací pro trh EU.

  • mary

    V jedné místnosti je nás 6 zaměstnanců, takže hluk je takový, že nepomáhají ani sluchátka. Jsme větší korporace, v každé kanceláři je to podobné. Není moc úniku. Umíte v rámci řešení pro firmy poradit také s akustikou? Nějaké budky nebo něco?

  • Host chatu

    Zdravím, je těžké poradit k jednotlivému případu takto od stolu, ale řešení je spousta. Máme v nabídce produkty například společnosti BuzziSpace, které řeší interní akustický komfort a dokáží prostředí efektivně vylepšit. Základem je změkčit povrchy podlahy, stropu a i okolních stěn, aby se zvukové vlny v rámci místnosti nešířily bez blokace a tlumení.

  • Jarda

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi kancelářskou a ergonomickou židlí. Není to to samé?

  • Host chatu

    Dobrý den, ergonomie je zkráceně věda jak vhodně upravit jakýkoliv produkt či nástroj, který člověk používá tak, aby vyhovoval lidským potřebám a neměl negativní dopad na jeho zdraví. Termín ergonomická, či zdravá židle, používá téměř každý z výrobců, ale rozdíly v kvalitě jsou obrovské. Pro uživatele je těžké se v záplavě nabídky vyznat. Doporučuji sledovat celosvětové výsledky spokojenosti uživatelů. Herman Miller má například v top 10 celkem pět modelů ze šesti. Naše nejprodávanější židle je na trhu 25 let s více než 8 miliony prodaných kusů.

  • Xlav

    Jaký je váš názor na co-workingová centra? Jedná se spíše o trend nebo mají budoucnost?

  • Host chatu

    Zdravím, můj osobní názor je, že co-workingová centra mají budoucnost a pro spoustu firem a osob nabízí skvělou službu v určité fázi jejich aktivit či podnikání. Jsou flexibilní a nabízejí možnost patřit k určité komunitě. Sounáležitost je jedna z lidských potřeb, která může firmám o pár lidech či jednotlivcům chybět. Sám jsem na začátku cre8 poznal, že z domova a sám se dá pracovat pouze omezenou dobu. Co-workingová centra budou benefitem pro korporace a jejich specifická oddělení, která potřebují větší flexibilitu, než mohou sami v rámci jejich kanceláří nabídnout.

  • Dan

    Zdravím vás Honzo,
    Chci si doma postavit pracovnu s velkým stolem, židlí apod. Místnost má 4x5 metrů. O co mi jde, sháním nějaké dobré rameno na monitor, které si budu moct přizpůsobit podle svého pohodlí a potřebuji nastavitelný stolek, protože u pc bude sedět i moje malá žena. Bohužel jsem nenarazil na produkt, který by byl dlouhodobě kvalitní. Tak to zkusím na Vás, když říkáte, že máte v portfoliu renomované značky 😊. Máte něco podobného v nabídce?
    Díky

  • Host chatu

    Dobrý den, Dane, v nabídce máme několik variant výškově nastavitelných stolů, které se liší designem, ale funkce je naprosto totožná. Stavitelnost je většinou +/- 65cm až 120cm, což bude určitě vyhovovat vám i vaši ženě pro práci vsedě i ve stoje. Na našem webu máme takový indentifikátor, kde zadáte výšku postavy, a on vám orientačně indikuje výšku stolu pro stání i sezení. Na téměř všechny produkty – stoly i židle - Herman Miller nabízí garanci 12 let, což je naprosto unikátní, ale za kvalitou si stojíme. Ergonomické rameno na monitor bych volil dle Vaší individuální potřeby s ohledem na to, zda používáte 1 či 2 monitory nebo kombinaci s notebookem atd. Každopádně naše ramena jsou flexibilně a jednoduše nastavitelná bez páček a díky nim můžete svoji pracovní pozici neustále měnit, což je ku prospěchu zdraví. Doporučuji rameno CBS Ollin nebo CBS Flo.

  • vENDY

    Dobrý den,
    ráda pracuji ve stoje, ale zároveň si nejsem jistá, jestli mám správně nastavenou výšku stolu a monitoru. Existuje prosím nějaká zásada nebo pravidlo, kterého bych se měla držet?
    Děkuji

  • Host chatu

    Dobrý den, pro indikaci můžete využít kalkulátor na našem webu, který vám indikativně řekne výšku stolu při stání a sezení. Ideální je držet při sezení či stání přirozenou polohu páteře, která je ve tvaru dvojitého „S“ a sedět a stát v poměru - 15 minut stát a 45 minut sedět.

  • DENMARK

    Jak si správně rozhodně nezařizovat kancelář?

  • Host chatu

    Dobrý den, zajímavě položená otázka, ale rozhodně bych nešetřil na pracovní židli. U stolu tak velké rozdíly při užívání v sedě nenajdete, ale u pracovní židle jsou s pohledu ergonomie obrovské. Při práci na ni trávíte několik hodin denně a menší investici navíc vám vaše tělo určitě vrátí. Hezký den

  • SK

    Patří do kanceláře akvária a vůbec zvířata?

  • Host chatu

    Dobrý den, myslím, že mazlíčci jsou ve spoustě firem vítáni a bráni jako maskoti firmy. Rybičky alepsoň neštěkají:-)

  • ANTI

    Patří do kanceláře i spací nábytek - pohovka apod?

  • Host chatu

    Dobrý den, tyto prvky dodáváme poměrně často a to především z důvodu vytvoření relaxačního místa pro zaměstnance, kteří zůstavají v práci dlouho do noci. V portfóliu máme produkty jako Framery NAP, což je varianta budky, kde je možno nerušeně spát a odpočinout si. Tyto dodávky se realizují u společností, kde jsou 24-hodinové provozy a nebo jen zaměstnavatel nabídne možnost většího odpočinku v rámci pracovní doby.

Foto: archiv

Autor: - red -




Časopis Týden

Předplaťte si časopis Týden

V čísle 11/2024 najdete >




Týden

Sedmička

Interview

Instinkt

TV Barrandov

Kino Barrandov